woensdag 22 januari 2014

Purple monks

Het eerste deel van mijn Straybots strip loopt nu al een tijdje op www.stripster.eu.Als ik een project heb afgerond neem ik meestal enkele maanden vrij alvorens iets nieuws op te starten. Ditmaal begon het reeds na een tweetal weken opnieuw te kriebelen. Zo ben ik al druk bezig met ideeën te noteren voor het tweede deel van Straybots. Voorlopige werktitel "De orde der paarse monniken". Vandaag mijn eerste ontwerpschets gemaakt, een portret van de monniken uit de titel. Zoals je ziet, geen doetjes die monniken.
Opnieuw ingekleurd in één laag met het PIXLR programma net zoals voorheen. Het enige verschil is...ditmaal heb ik een bamboo pad van Wacom gebruikt i.p.v. de muis. Een poging om alles wat vlugger te laten verlopen. Het is toch eventjes wennen, ik was ook wel al behoorlijk behendig geworden met die muis. Nu oefening baart kunst en ben ervan overtuigd dat ik hiermee ook wel vlotjes overweg ga kunnen.
Ben ook van plan om minder digitale effectjes te gebruiken in dit tweede deel. Er gaat veel tijd in zitten en de meeste lezers kan het niks schelen. Gewoon het opvul emmertje gebruiken en klaar.
The purple monks from left to right: Brother Batter, Brother Putter  and Brother Torcher

Geen opmerkingen:

Een reactie posten