maandag 26 december 2011

Swampy

Dezer dagen druk aan het tekenen aan mijn Flipside city comic. De scene waarin het vrouwelijke hoofdpersonage geïntroduceerd wordt. Hiernaast zie je mijn allereerste schets van Swampy zoals ik het personage gedoopt heb.
 Swampy staat te liften middenin de woestijn, onder een dreigende onweershemel vol geluidsloze bliksems ( De eeuwige bliksem van Catatumbo?) Er is op het  internet niet direct veel te vinden over stille bliksems en de verklaringen lijken ook nogal uiteen te lopen, maar het bestaat wel degelijk. Ik heb het jaren geleden zelf mogen aanschouwen toen ik om vier uur s'ochtends naar mijn werk fietste. Een hemel die voortdurend oplichte van de vele bliksemflitsen en een doodse stilte. Ook wel een apocalyptisch effect moet ik zeggen.
Terug naar Swampy. Hierbij ook nog twee studie's om uit te
zoeken welke kledij mijn personage zal dragen. Mijn keuze is
tenslotte op de lange broek en het sportjacket gevallen zoals op de
onderste tekening.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten