zaterdag 11 mei 2013

Ballpoint pen droodles

Dit keer een voorbeeld van een ballpoint droodle. Meestal gebruik ik dit om nieuwe figuren te ontwerpen. De balpen is een uitstekend gereedschap om een vlotte sfeervolle tekening neer te zetten. Als je "ballpoint pen art"googelt krijg je een stroom van ballpentekeningen te zien. Vooral heel erg veel fotorealistische tekeningen. Heel erg knap allemaal, maar mij is het meer om de losse krabbel te doen. Zelf gebruik ik meestal getint papier en breng ik daarna nog wat accentjes aan met rode ballpen en fluomarkers. Als je de tekening daarna inscant zijn de fluokleuren helemaal niet fluo meer en heb je een lekker sfeervolle tekening met retro touch als een ouwe film. Eigenlijk zou ik best een volledige strip op deze manier willen tekenen zoals de Amerikaanse tekenaar Matt Kindt. Hij gebruikt wel geen ballpen maar wel het getinte papier, een losse schets en de manier van inkleuren is gelijkaardig.Zie zijn website mattkindt.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten