dinsdag 6 november 2012

Pat & Ob


Momenteel ben ik druk bezig met het tekenen van een autopsie scene.Een klassieker in misdaadverhalen en heel erg moeilijk om er nog een originele invalshoek bij te verzinnen. Ik bekijk wekelijks de Britse en Zweedse crimi's op tv zoals Midsomer murders, Lewis en Wallander. Series met steeds een cynische patholoog in een niet onbelangrijke nevenrol. Zelf heb ik een duo ontworpen. Pat en Ob, respectievelijk de patholoog-anatoom en de obductie assistent. Daar het bij mij niet om een puur misdaadverhaal gaat  maar om een soort science fiction in cartoon stijl heb ik Pat en Ob in een redelijk belachelijk teletubbieachtig werkplunje gehuld. Een pak dat ze, ondanks de bloedspatten, nooit afleggen, ook niet om te gaan eten of de straat op te gaan.
Clichés vallen moeilijk te ontwijken bij dit soort scénes maar de close up van de voeten met het naamkaartje, bungelend aan de grote teen, heb ik er toch niet ingestopt. Alleen al de laatste week heb ik het vier keer op tv zien passeren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten