dinsdag 4 oktober 2011

Pulp 2

Pulpboekjes en B-movies hebben me altijd al geinspireerd. Begin de jaren negentig heb ik zo'n vier jaar gewerkt aan mijn allereerste lange strip. De titel van het verhaal was "Pulp". Toen het verhaal na jaren hard labeur eindelijk af was draaide in de bioscopen de film "Pulp Fiction". Een britpop band onder leiding van Jarvis Cocker bestormde de britse hitlijsten. Naam van de groep..."Pulp". Tenslotte verscheen de allerlaatste roman van de Amerikaanse cultauteur Charles bukowski. Uiteraard was het boek getiteld "pulp" en ik kon uitkijken naar een originelere titel voor mijn strip. Eerst bedacht ik "Feuerkopf", De naam van een obscure nachtclubzangeres die voorkwam in het verhaal. daarna heb ik het nog eens gewijzigd in "Technograd", De naam van de fictieve stad waar het verhaal zich afspeelde. Niettemin , het verhaal is nooit verschenen, gelukkig maar! Als ik het nu herlees valt het scenario me nog goed mee,maar de tekeningen zijn werkelijk van een te laag niveau. De covertekening hierboven valt nog enigszins mee.
De naam "Pulp" wordt nog steeds veel gebruikt, Zie de Websites http://pulpdeluxe.be/ en http://www.pulpman.nl/ het striptijdschrift van Fred De Heij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten