zaterdag 17 september 2011

Grijstinten versus full color

Een jaar terug was ik al eens begonnen aan de Flipside city comic. Toen nog in de stijl waarin ik "16 candles" afgewerkt had . Namelijk zwart-wit met grijstinten aangebracht met markers en kleurpotloden. Nu ben ik nooit een computerwizard geweest zodat  vorige probeersels met photoshop en andere programma's waarmee strips ingekleurd kunnen worden op niks behalve veel gesakker uitgelopen waren. Deze zomer ontdekte ik puur toevallig het pixlr online programma en kijk... Alsof het programma speciaal voor mij gemaakt was kon ik er onmiddelijk mee overweg. Volgens kenners is het nochtans een photoshop kloon, dus geen idee waarom het hiermee zonder enige hulp wel onmiddelijk lukte. Ter illustratie een versie in grijstinten en een met pixlr ingekleurd. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten