zondag 14 februari 2021

Fresh paint debut

 Deze week voor het eerst het "fresh paint "programma uitgetest. Een vrij eenvoudig tekenprogramma waarmee je kunt aquarellen, olieverf gebruiken of kleurpotlood en pastelkrijt gebruiken. Ik ben gegaan voor de olieverf. Ik ben nog nooit met echte tubes verf op doek aan de slag geweest, het is dus wel even zoeken naar een juiste techniek. Wel heb ik zoals bijna iedereen al eens Bob Ross aan het werk gezien, maar die schilderde altijd landschappen. Het was ook de eerste keer dat ik met een pen device rechtstreeks op het scherm schetste. Gewoonlijk teken ik nog op papier en bewerk daarna de ingescande tekening. Twee keer een debuut dus. Een meesterwerk is het niet geworden maar toch een eenvoudig portret met een sterke retro touch. Het doet me denken aan een postkaart uit de fifties of sixties. Nadien heb ik er met pixlr en enkele filters nog een pop art touch aangegeven.

























Daarna heb ik nog een tekening onder handen genomen die ik verleden jaar gemaakt had op papier en met markers ingekleurd. Een nep reklame voor jenevermerk "Hertekamp".  Ditmaal digitaal ingekleurd en het logo ingevoerd. Op de fles heb ik een echt etiket geplakt. De jeansbroek is ook weer van mijn eigen ingescande broek zoals ik in mijn vorige post uitgelegd heb.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten